Foredragsholder

Jeanette Fangel Løgstrup

Jeanette Fangel Løgstrup har fra toppen af dansk erhvervsliv arbejdet med ESG og bæredygtighed, kommunikation, marketing og strategi i næsten 20 år, blandt andet som direktør og medlem af koncernledelsen i Danske Bank, Codan/RSA og Carl Bro Gruppen.

Del med andre

Bæredygtig ledelse – ESG som den nye ABC

På baggrund af sin anmelderroste bog ”Bæredygtig ledelse – ESG som den nye ABC for ledelser og bestyrelser” fortæller Jeanette Fangel Løgstrup om de nyeste tendenser på området.

Inspiration og konkrete eksempler på, hvordan du som virksomhedsleder kan arbejde strategisk med ESG og bæredygtighed og dermed lykkes med den nye ledelsesopgave.

At lykkes med bæredygtighed og ESG – environmental, social, governance – er en af erhvervslivets vigtigste opgaver de kommende år. Massiv EU-regulering er på vej, og en bæredygtig forretningsmodel bliver forudsætningen for at kunne tiltrække talent, få adgang til investorer og grøn finansiering og samtidig være relevant som leverandør eller partner.

Jeanette kommer bl.a. ind på:

– Hvilke nye krav stiller investorer og banker til ESG?
– Hvad betyder den nye EU-regulering?
– Hvordan bliver ESG og bæredygtighed en del af din forretningsstrategi?
– Hvordan kan digitalisering og AI blive en løftestang?
– Hvad kræver det at lykkes med diversitet?
– Hvilke nye krav stilles der til rapportering, og hvordan kommer man igang?
– Hvilken rolle spiller ledelse og bestyrelse, og hvordan kommer hele organisationen med?
– Hvilket fokus sætter medierne på ESG og greenwashing?

Varighed: 1-1½ time.

Foredraget kan også afvikles på engelsk.

Ønsker du at høre mere?

Kontakt os, hvis I ønsker at vide mere, og vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt!

Andre spændende foredrag

  • Ledelse i en digital og bæredygtig verden

    Vi står midt i den første digitale revolution (ikke den fjerde industrielle revolution), hvor den teknologiske udvikling sker eksponentielt, og hvor computerkraften eksploderer.

  • Company Karma

    Et foredrag om karma som forretningsfilosofi. Karma betyder at alt, du gør, har konsekvenser. Med denne forudsætning er Company Karma en ny måde at drive forretning på.

  • Ej blot til lyst

    Peter Lodahl store erfaringer både som anerkendt international operasolist og leder inddrager han nu i sit nye foredrag om kunstens betydning og ansvar for samfundet udvikling.