Foredragsholder
Mette Højen
Mette Højen er erhvervsretoriker og ledelsesrådgiver. Hun coacher topledere i dansk og internationalt erhvervsliv i at brænde igennem og er forfatter til bogen Erhvervsretorik – når tale er guld (2017) og Business Rhetoric – how to turn your words into gold (2018).
Del med andre
Spræng glasloftet
Hvordan mestrer du diversitetskommunikation?
Diversitet er blevet en af de vigtigste nøgler til vækst, magt og indflydelse i dag og i fremtiden. Diversitet kræver klar og effektiv kommunikation, men det er svært inden for et felt, som er sløret af usagte regler, regler der endnu ikke er formuleret; diversitets-kommunikation er kort sagt et minefelt.
Ledelse og det at træde op og træde frem har historisk set været forbundet med maskulinitet, mens kvinder har skullet præstere endnu bedre og være endnu bedre for at komme frem. Selvom kvinder generelt bør tale med større selvtillid når de stiller sig frem som ledere og talere, er er diversitetskommunikation noget, vi alle sammen skal tage fat i og arbejde målrettet med – til gavn for både mænd, kvinder, virksomhederne, kunderne og samfundet.
Der er også mange faldgruber, vi kan risikere at gå i, når alle skal føle sig set, hørt og inkluderet når vi skal få diversiteten til at trives og gro – ved hjælp af konkrete initiativer men også personlig og corporate kommunikation. Et par hverdagsudfordringer er eksempelvis:
– Hvad gør du, når det kan være farligt at sige ’han’ eller ’hun’?
– Hvad skal du gøre, hvis du bliver udsat for kommentarer eller kritik, der handler mere om ens køn end om kompetence?
– Hvordan udrydder du ’mandlige’ og ’kvindelige’ værdier?
– Hvis du vil udtale dig om diversitet og ligestilling – uanset om du er mand eller kvinde – hvordan undgår du at tage parti for et af kønnene og dermed sørger for at alle kan se sig selv i den videre diskussion og kommunikation?
Andre spændende foredrag
Bæredygtig ledelse – ESG som den nye ABC
Inspiration og konkrete eksempler på, hvordan du som virksomhedsleder kan arbejde strategisk med ESG og bæredygtighed og dermed lykkes med den nye ledelsesopgave.
Company Karma
Et foredrag om karma som forretningsfilosofi. Karma betyder at alt, du gør, har konsekvenser. Med denne forudsætning er Company Karma en ny måde at drive forretning på.
NO-CODE
NO-CODE er navnet på en af de største forandringer i teknologi i disse år. Det er blevet muligt for alle at bygge software uden at kende til kildekode eller databasestruktur.