Foredragsholder
Kim Kristensen
Kim Kristensen, Hofchef for Dronning Margrethe, har tidligere været militærleder i Afghanistan og diplomat i flere europæiske lande. Han er kåret som årets leder i Danmark og forfatter til en prisvindende ledelsesbog. Med 50 års erfaring som leder, rådgiver han nu nationalt og internationalt inden for strategi, organisationsudvikling og ledelse.
Del med andre
The Servant Leadership – det tjenende lederskab
Et foredrag om organisationens roller, ansvar og lederskab
Fremtidens ledere skal have verdens største omsorgsgen, modet til at gå forrest, faglig dygtighed og frem for alt nysgerrighed over for alt og alle. Og ikke mindst i denne tid, at kunne navigere og skabe fremtiden – samtidig. Det er ingredienserne i verdens bedste lederskab. Uanset om det er virksomheden, direktionen, bestyrelsen eller teamet, vi taler om.
Her er nogle af de centrale budskaber, som Kim kommer omkring i forbindelse med foredraget:
– Sæt aldrig nogen til at gøre noget, du ikke vil være villig til at gøre selv.
– Lyt x to. Tal x en. Lederskab handler om at lytte og støtte ikke tale og styre.
– Hård daglig topstyring er noget der hører fortiden til, særligt hvis det udøves af ledere, der gemmer sig bag regneark og notater.
– Kend jeres organisation: To niveauer op og to niveauer ned.
– Ledere, se jer selv som trænere.
– Skab en træningskultur, hvor man spiller hinanden gode.
– Vær generøs og modig.
– Klare roller og ansvar er lederskab.
“Du lagde os ned i vores samlede lederteam. Vi fik en på opleveren.
Et foredrag vi sent vil glemme.”
Finn Poulsen, direktør Bestseller/ONLY& SONS
Glæd jer til at møde Dronning Margrethes Hofchef, Årets Leder i Danmark 2009 og forfatteren til Årets Ledelsesbog 2015 i Danmark “Følg mig”, som vil inddrage ledelseserfaringer fra forsvaret, nationale som internationale opgaver for erhvervslivet og organisationer, samt diplomatiet og Kongehuset.
Andre spændende foredrag
Mangfoldighedskompetence – det nye guld
Mangfoldighedskompetence er den kompetence, du som leder skal udvikle for at identificere, koordinere og bruge ressourcerne i den virksomhed, du leder.
The Servant Leadership – det tjenende lederskab
Fremtidens ledere skal have verdens største omsorgsgen, modet til at gå forrest, faglig dygtighed og frem for alt nysgerrighed over for alt og alle.
Feedback
De fleste af os skaber resultater og opnår mål sammen med andre, og det betyder, at feedback bliver en kritisk kompetence at beherske.