Foredragsholder

Kresten Schultz Jørgensen

Kresten Schultz Jørgensen er cand. Scient. Pol. Kresten har stiftet og været adm. direktør for to kommunikationsvirksomheder: LEAD Agency og Oxymoron. Han har netop startet en ny virksomhed. I eget navn: Schultz Jørgensen Kom.

Del med andre

Virksomhedens gode kultur

Det er en ret udbredt misforståelse, at organisationskulturen hører til i den blødere afdeling som en art glasur på kagen. Sådan er det jo ikke, tværtimod:

En moderne organisation består af mennesker, processer og strukturer, og organisationskulturen er det, der binder det hele sammen.

Moderne virksomheder skal levere høj kvalitet, have et godt omdømme og være en attraktiv arbejdsplads. Skal man lykkes med dét, skal kulturen fungere. Det handler blandt andet om tillid, en følelse af meningsfuldhed, en fornemmelse af retfærdighed og et velfungerende samarbejde.

Er man for eksempel enige om kerneopgaverne? Tror man på det, der bliver meldt ud fra ledelsen? Deler man viden og gode ideer?

Er der problemer, kan kulturen heldigvis påvirkes og ændres.

Skal kulturen ændres, anbefaler Kresten frem trin:

1. Beskriv den eksisterende kultur
2. Formulér visionen
3. Klarlæg de strategiske mål
4. Læg forandringsprogrammet
5. Kommunikér forandringerne

Ønsker du at høre mere?

Kontakt os, hvis I ønsker at vide mere, og vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt!

Andre spændende foredrag

  • Skræddersyet indhold til organisationens behov

    Workshop: Skræddersyet indhold til organisationens behov

  • I bad med Picasso

    Kreativitet er kommet for at blive. Dét at være opfindsom og kunne improvisere er ikke længere en luksus for de få, men en opgave for de mange.

  • Ledelse i en vild tid

    80 procent af danskerne tror ikke samfundet er bedre om 10 år. Det kalder på ’vilde ledere’. Altså ledere der har modet til at skabe et samfund, som borgere og medarbejdere ønsker at leve i.