Virksomhedens gode kultur
Det er en ret udbredt misforståelse, at organisationskulturen hører til i den blødere afdeling som en art glasur på kagen. Sådan er det jo ikke, tværtimod:
En moderne organisation består af mennesker, processer og strukturer, og organisationskulturen er det, der binder det hele sammen.
Moderne virksomheder skal levere høj kvalitet, have et godt omdømme og være en attraktiv arbejdsplads. Skal man lykkes med dét, skal kulturen fungere. Det handler blandt andet om tillid, en følelse af meningsfuldhed, en fornemmelse af retfærdighed og et velfungerende samarbejde.
Er man for eksempel enige om kerneopgaverne? Tror man på det, der bliver meldt ud fra ledelsen? Deler man viden og gode ideer?
Er der problemer, kan kulturen heldigvis påvirkes og ændres.
Skal kulturen ændres, anbefaler Kresten frem trin:
1. Beskriv den eksisterende kultur
2. Formulér visionen
3. Klarlæg de strategiske mål
4. Læg forandringsprogrammet
5. Kommunikér forandringerne
Andre spændende foredrag
Inclusive leadership
For many leaders in today’s organisations, they are seeking tangible ways through which they can move from being a passive ally to an active ally.
Becoming an Active Ally of Inclusion
Individuals in organisations are seeking ways to make sense of what D&I mean for them and the teams, and what they can do to be allies of inclusion.
Making sense of D&I and my role in it
Hiring diverse talent and being a diverse organisation are certainly on the minds of many leaders and managers.