Astrid Haug

“Fremtiden tilhører de frygtløse – dem der tør udfordre status quo og har modet til at gå forrest.”

ASTRID HAUG

Biografi

Siden Astrid Haug i 2004 var i USA for at føre valgkamp for tidligere præsidentkandidat John Kerry, har hun været bidt af, hvordan sociale medier og ny teknologi kan anvendes til at skabe en positiv forandring i verden.

Hun har arbejdet som pressechef i Københavns Kommune og på Christiansborg, bl.a. andet som særlig rådgiver i Kulturministeriet, samt på Berlingske Medier som mediehusets første community manager.

I 2013 stiftede hun Astrid Haug Bureau, hvor hun som digital rådgiver, hjælper virksomheder og organistationer med strategisk brug af sociale medier og digital transformation. Hun har skrevet en række bøger, senest Fremtiden tilhører de frygtløse.

Hun er uddannet cand. mag. i Medievidenskab og fungerer som censor på en række universiteter. Astrid Haug er desuden medlem af en række bestyrelser såsom Unicef, Bryd Tavsheden og Symbion.

Foredrag

FOREDRAG

Speak up! Toplederen på sociale medier

Folk vil i dag hellere følge og lytte til personer frem for brands på sociale medier. Toplederen er blevet et personligt brand, der skaber sin egen kanal med dertilhørende budskaber og netværk.

Kan du som topleder ikke begå dig på sociale medier, bliver det meget svært at lede din forretning ind i fremtiden, som i den grad står i digitaliseringens tegn.

Fremtidens eftertragtede topledere er dem, der ikke kun er stærke indadtil, men som også formår at sætte en dagsorden eksternt. Her er de sociale medier et afgørende redskab. Sociale medier kan understøtte den forandringsproces, som virksomheden er i gang med. Dernæst kan sociale medier styrke virksomhedens brand, rekruttering og salg. Det er derfor helt afgørende, at man er afklaret med, hvad man som topleder mener noget om. Foredraget inspirerer toplederen til at turde mere på sociale medier samt giver praktiske tips til at tage de næste skridt.

FOREDRAG

Find din stemme på sociale medier

Alle medarbejderne er med til at skabe virksomheden på sociale medier i dag. De fleste steder sker det uden, at man har taget stilling til, hvordan man kan bidrage positivt til virksomhedens fortælling og værne om sit privatliv online.

Mange tror fejlagtigt, at sociale medier er et privat rum, hvor man frit kan sige lige, hvad man vil. Men det, man siger og gør online, kan have negative konsekvenser for andre og sig selv.

Bruger man til gengæld sociale medier bevidst, er medarbejderne en stærk kraft, som kan give konkurrenterne baghjul online. For folk vil hellere følge og lytte til personer frem for brands på sociale medier. Der er heldigvis ikke tale om, at medarbejderne skal være velvillige reklamesøjler for virksomheden, men derimod at hver enkelt skal finde sin egen stemme og bidrage med den faglighed, som driver dem frem. Astrid Haug vil i dette foredrag vise jer, hvordan man kan finde ens individuelle stemme i den sociale medie jungle.

Bøger

AstridHaug Fremtiden tilhører de frygtløse
Sig Du Kan Li Mig, Astrid haug
Ledernes GPS til sociale medier, Astrid haug

Ønsker du
at høre mere?

Kontakt os hvis I ønsker at vide mere og vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt!