Biografi

Kresten Schultz Jørgensen er cand. Scient. Pol. Kresten har stiftet og været adm. direktør for to kommunikationsvirksomheder:
LEAD Agency og Oxymoron. Han har netop startet en ny virksomhed. I eget navn: Schultz Jørgensen Kom.

Krestens karriere har ført ham bredt omkring inden for kommunikation, branding og marketing. Det Kongelige Teater, Coca-Cola og undervisningsministeriet m. fl.

Han har været chefredaktør, lederskribent og debatredaktør for flere medier: Dagen, Politiken og Aktuelt.

Kresten holder foredrag om det gode arbejdsliv, mening, ledelse, kommunikation, virksomheden og det enkelte menneske i en verden i forandring.

Kresten har skrevet flere bøger om kommunikation, branding og ledelse.

Foredrag med Kresten Schultz Jørgensen

Bliv inspireret til det gode lederskab, virksomhedens muligheder, det nye arbejdsliv og kommunikationens verden med Kresten Schultz Jørgensen, der forener humor og videnskab, erfaringer og gode historier til ny læring.

Kresten motiverer mennesker og virksomheder, så de samles, finder det gode humør frem og får lyst til at udvikle sig og ændre adfærd. Han mestrer den sjældne kunst at kombinere faglig substans med medrivende personlige fortællinger, og han er kendt for at ’ramme’ alle i lokalet. Krestens foredrag om det moderne arbejdsliv og de velfungerende organisationer er fyldt med både inspiration og konkrete værktøjer, der hjælper tilhørerne videre – også efter foredraget.

Et foredrag med Kresten giver jer:

  • En underholdende og inspirerende oplevelse, som I kan samles om i dag og huske mange år frem i tiden.
  • En inspireret organisation, der er klar til at gå nye veje.
  • Konkrete værktøjer, der bygger på videnskab inden for både ledelse, kommunikation og psykologi.
  • Masser af fortællinger og eksempler, der vil kalde på eftertanken, bevægelsen og det gode grin.

Foredrag

FOREDRAG

Brænd for det

Hvorfor eksisterer vi som virksomhed? Hvorfor er vi engageret i denne sag? Hvorfor er jeg selv leder? Er jeg på gennemtræk, eller brænder jeg og vi virkelig for det, vi synes er rigtigt?

Succesfulde virksomheder, organisationer og topledere har et formål, der rækker ud over enkeltsagerne. De vil noget – og de kan noget. Deres etos er etableret gennem en kompetence, ærlighed og idealisme, der kan mærkes hos andre mennesker, og som kalder på en vis respekt også hos dem, der ikke er enige i de konkrete synspunkter. Branding er ikke blot et spørgsmål om udseendet på ens hjemmeside eller tonefaldet i marketingkommunikationen. Branding er den grundlæggende idé, der ligger til grund for alle aktiviteter, som virksomheden engagerer sig i – lige fra produkter, brugeroplevelse, salg, kommunikation, rekruttering.

FOREDRAG

Gør det godt – et opgør med accelerationsarbejdet

Hvordan skaber vi på samme tid et sundt arbejdsliv for ledere og medarbejdere og værdiskabende virksomheder med høj produktivitet og glade kunder?

Krestens nye bog og dette foredrag er en underholdende, medrivende og inspirerende guide til, hvordan vi siger farvel til hamsterhjulets meningsløse bureaukrati og goddag til det gode arbejde.

Vi skal konstant forholde os til fusioner og omstruktureringer. Nye strategier afløser gamle, møderne er fulde af nye politikker og handleplaner – og vi skal være agile og kunne håndtere enhver ny opgave og udfordring. Det er som at løbe efter et tog, der allerede har forladt perronen.

Ved hjælp af cases og værktøjer fortæller Kresten klogt, medrivende og med en god portion humor om arbejdslivet i accelerationsvirksomhederne – og om hvad der skal til, for at de bliver gode arbejdspladser. Kresten giver os værktøjer, som han har erfaret kan hjælpe det gode arbejdsliv på vej. Det bliver et oplæg med både dybde, eksempler og masser af humor.

FOREDRAG

Virksomhedens gode kultur

Det er en ret udbredt misforståelse, at organisationskulturen hører til i den blødere afdeling som en art glasur på kagen. Sådan er det jo ikke, tværtimod:

En moderne organisation består af mennesker, processer og strukturer, og organisationskulturen er det, der binder det hele sammen.

Moderne virksomheder skal levere høj kvalitet, have et godt omdømme og være en attraktiv arbejdsplads. Skal man lykkes med dét, skal kulturen fungere. Det handler blandt andet om tillid, en følelse af meningsfuldhed, en fornemmelse af retfærdighed og et velfungerende samarbejde.

Er man for eksempel enige om kerneopgaverne? Tror man på det, der bliver meldt ud fra ledelsen? Deler man viden og gode ideer?

Er der problemer, kan kulturen heldigvis påvirkes og ændres.

Skal kulturen ændres, anbefaler Kresten frem trin:

  1. Beskriv den eksisterende kultur
  2. Formulér visionen
  3. Klarlæg de strategiske mål
  4. Læg forandringsprogrammet
  5. Kommunikér forandringerne

Bøger

Podcast

Artikler

Video

KRESTEN SCHULTZ JØRGENSEN – UNBUZZ AF CONTENT MARKETING

Kresten Schultz Jørgensen unbuzzer ordet ‘content marketing’.

Ønsker du
at høre mere?

Kontakt os hvis I ønsker at vide mere og vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt!