christian stadil

“Follow your inner moonlight; don’t hide the madness.”

ALLEN GINSBERG

Christian N. Stadil

Biografi

Christian N. Stadil er en af Danmarks mest karismatiske erhvervsledere. Han ejer det globale konglomerat Thornico A/S, som dækker over mere end 120 operationelle virksomheder i forskellige industrier, heriblandt fødevarer, teknologi, shipping, ejendomme, finansiering, livsstil, sport og mode – sidstnævnte i form af det verdenskendte brand Hummel.

Christian N. Stadil er en populær foredragsholder i Danmark såvel som internationalt, og sidder i flere nationale og internationale tænketanke. Christian N. Stadil er medforfatter til bestsellerne ”Company karma”, skrevet med professor Steen Hildebrandt samt ”I bad med Picasso – sådan bliver du mere kreativ” skrevet med professor Lene Tanggaard. I 2014 blev han udnævnt til adjungeret professor i kreativt lederskab på Copenhagen Business School. Desuden har Christian N. Stadil været investor i det succesfulde tv-program “Løvens Hule”, den danske udgave af “Dragons´ Den” og “Shark Tank”.

Foredrag

FOREDRAG

I bad med Picasso

Oplev en af Danmarks mest karismatiske ledere, når han udfordrer jer til at blive mere kreative. Alle kan blive det. Og vi skal alle blive det.

“All Children are artists. The problem is how to remain an artist once he grows up.” Pablo Picasso

Kreativitet er kommet for at blive. Dét at være opfindsom og kunne improvisere er ikke længere en luksus for de få, men en opgave for de mange. I Danmark findes efterhånden ganske få jobs, hvor alle arbejdsgange er fastlagt på forhånd, og hvor rutineprocedurer er hovedreglen. Det opportunistiske menneske, der ser muligheder, er blevet idealet i takt med, at videnssamfund erstatter eller supplerer industrisamfund. Det udfordrer os. I Danmark har vi få naturlige ressourcer og et højt lønniveau. Vi kan ikke konkurrere på lav løn eller håbet om uanede naturressourcer. Vi skal kunne noget andet. Vi skal blive mere kreative.

Et bud på en levedygtig fremtid er, at vi fastholder og udvikler en tradition for at tænke nyt, organisere arbejdet fornuftigt og udvikle nye produkter. Vi skal fastholde og øge vores kreative og innovative potentiale. Sidstnævnte kræver investering, forskning, god infrastruktur, ledelse og organisering, der gør, at vi kan omsætte idéer til konkrete produkter, der kan sælges. Men vi ved ikke nok om kreativitet, der er et væsentligt element i innovationsprocesser. For de fleste fremstår kreativitet som en lidt mystisk, uhåndgribelig og sjælden størrelse. I dette foredrag er det vores ambition at åbne kreativitetens sorte boks. Vi lever nemlig stadig med en række myter om kreativitet. En af disse kendte myter er, at kreativitet er forbeholdt de få, ikke kan læres, alene er den kreative eners bedrift og i øvrigt ikke har noget med almindelige menneskers liv at gøre.

Dette foredrag handler om, at vi alle kan blive mere kreative. Til gavn og glæde for os selv, vores kolleger, virksomheder, Danmark og hele verden. Kreativitet og innovation er fremtidens helt afgørende vækstfaktorer.

Foredraget kan også afholdes sammen med Lene Tanggaard.

FOREDRAG

Company Karma

Et foredrag om karma som forretningsfilosofi. Karma betyder at alt, du gør, har konsekvenser. Med denne forudsætning er Company Karma en ny måde at drive forretning på.

Company Karma er blevet en forretningsfilosofi for Christian N. Stadils mange virksomheder. Fremtidens ledere ved, at de må forene langsigtede forretningsstrategier med hensynet til den verden, som virksomheden og dens medarbejdere er en del af. Formålet er ikke at købe et etisk alibi, men at skabe holdbar værdi – for virksomheden, medarbejderne og omverdenen. Company Karma er Corporate Social Responsibility i praksis for virksomheder, der tænker i helheder – og som tænker globalt! Rigtigt eksekveret vil Company Karma frigøre kreativitet og innovation samt ruste virksomheder i kampen om den nye tids medarbejdere.

Company Karma er også historien om, hvorledes det er lykkedes Christian N. Stadil og nogle dedikerede medarbejdere at bevæge Hummel fra at være et lokalt brand til at blive globalt gennem en bevidst strategi om at være anderledes og skæv i sin markedsføring og samtidig benytte helt nye måder at udvikle sit brand og sin virksomhed på. Company Karma er en bevidst, anderledes brug af branding, markedsføring og storytelling. Det handler om at give for at få. Det handler om at sprede god energi og selvtillid, og så handler det om at holde op med at forsøge at slå og bekæmpe konkurrenterne, for først når du tror på dig selv og det du kan, kan man skabe Company Karma.

Bøger

Video

TIPS TIL VÆKST I DIN VIRKSOMHED

Har du lavet “tandbørstetesten” på dit produkt? Hør Christian Stadil fortælle om, hvordan du kan positionere dig som virksomhed og hvad han kigger efter som investor.

CLOSED DOOR = OPEN DOOR

What you think might be your biggest flaw can actually turn out to be your most unique skill.

Ønsker du
at høre mere?

Kontakt os, hvis I ønsker at vide mere. Vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt!